superb shaklee products

superb shaklee products

Wednesday, May 28, 2014

BAHAYA AMBIL MEALSHAKE SHAKLEE

 Assalamualaikum :)


Kesihatan anak2 adalah KELEGAAN bagi ibu2 kan? Even saya sendiri pun sangat risau kalau anak2 sembelit. kesian tengok anak2 berkerut2 wajah meneran dan membuang. Hehe :) Macam anak sulung saya, dia okay..sepanjang saya jg dia..masa umur setahun cmtu je dia pernah alami sembelit...kesian betul nangis2 dia taw ms tu..so kami buat cmne?

saya ambil minyak dan urut secara lawan arah jam sambil selawat,,,saya juga urut bontot dia.hehe..Alhamdulillah pastu dia da membuang..

Okay sebelum tu mari kita tengok punca2 nye kenapa :)

Kenapa bayi Sembelit?

1) Susu Formula- bayi yang menyusu susu ibu jarang mengalami sembelit. Susu ibu mengandungi protein dan lemak yang seimbang oleh itu bayi akan mengeluarkan najis yang selalunya lembut walaupun bayi tidak membuang secara kerap. Jika bayi anda minum susu formula, mungkin bahan didalam formula tersebut tidak sesuai dengan bayi anda

2) Makanan pejal- Bayi anda mungkin akan mengalami sembelit ketika mula diperkenalkan dengan makanan pejal. Ini kerana sesetengah kandungan makanan pejal mengandungi kurang fiber

3) Bayi anda mengalami kekeringan (dehidrasi) - Jika bayi anda tidak mendapat air yang mencukupi, bayi anda akan mengalami dehidrasi dan sistem didalam badan akan menyerap air daripada makanan dan minuman, dengan ini akan menyebabkan najis menjadi keras.

4) Masalah Kesihatan - Keadaan ini sangat jarang , dimana sembelt disebabkan oleh beberapa masalah kesihatan seperti 'hypothyroidism', penyakit metabolik, alahan makanan dan juga jangkitan seperti 'botulism'. Jika masalah sembelit berterusan, anda dinasihatkan untuk berjumpa doktor untuk
memastikan anak anda bebas dari sebarang penyakit.


Ha...mungkin lah masa tu sebab anak da mula makan nasik yg xblend dah kan..so apa lg inisiatif kami?

Hana bg meal shake shaklee. Sebenarnya Hana pun tak alert pasal ni, wat endah tak endah je..sampai la anak sediri da kena baru terhegeh2 nak cari penyelesaian..padahal sebelum2 tu dah boleyh je bg dia mealshake kan..( I mean dah umur setahun ke atas ye)..dan INGAT, DALAM SUKATAN YANG BETUL. jangan main bancuh je. Sila dapatkan nasihat dari SID yg BERILMU. yg bukan main suggest aje ha..

Alhamdulillah sampai da nak masuk umur 2 tahun ni dia xpernah sembelit. Hana bancuh 1 sudu kecil ja setiap kali bancuh dalam susu dia.. 2 ke 3 kali je seminggu. 

Ada customers yg baru je nak beli dengan hana call..dia cam tak puas hati bila Hana cakap TAK BOLEH BG BANYAK2..

dia argue..katanya MEALSHAKE TU SEDAP..BAU WANGI MCM NESTUM DAN AISKRIM..anak suka..kan minuman je.KENAPA TAK BOLEH BAGI LEBIH?

ha..ni jawapan nya..puan2..kami bukan saja2 taw nk suh bg sket2 je. sebab mealshake tu sumber protein juga. Tak boleh bagi banyak2. NANTI BEBAN GINJAL baby tu. :) Ala..mana2 makanan or supplements pun kalo ambil berlebihan MESTILA MEMUDARATKAN :) tu bahaya nya kalo di konsultasi cara pengambilan dengan betul :)

Alhamdulillah dia boleh faham lepas explain. Dia ucap terima kasih dan bg feedback. Seronok anak dia da TAK DEMAM SELSEMA DAN TAK BERHINGUS DAH.

Alhamdulillah. Baguslah. mealshake bukan sahaja sumber serat yang sihat. ia juga mengandungi multivitamin lengkap UNTUK TUMBESARAN DAN MENINGKATAKN KADAR IMUNISASI ANAK2 :) 

TAPI SEBENARNYA meal shake dicipta untuk semua GOLONGAN seperti:

BAYI
PELAJAR
KANAK-KANAK yang SEDANG MEMBESAR
IBU HAMIL
PARA ATLET
VEGETARIAN
ORANG SAKIT
ORANG YANG SIBUK BEKERJA
@NK ELAK AMBIL MAKANAN SEGERA :)

ingat..BAHAYA AMBIL MEAL SHAKE SHAKLEE KALO TAK IKUT CARA PENGAMBILAN YG BETUL TERUTAMA2 ANAK2 LA..hihi.yg pasti Hana akan consult dengan betul. InshaAllah :)

lagi nak share..;)

BERITA BAIKKKK!!!!







bulan ni bulan PROMO MEAL SHAKE BUY 6 FREE 1


boleh contact hana utk pesanan dan FREE CONSULTATION EXCLUSIVE UNTUK CUSTOMERS HANA je :) 016 566 1241

No comments:

Post a Comment