superb shaklee products

superb shaklee products

Saturday, September 13, 2014

STRESS? KENAPA MESTI AMBIL B COMPLEX

 

Assalamualaikum
 
 

Ha, selalu sahaja orang sebut kalo nk REDUCE STRESS..ambil lah vitamin B COMPLEX. Hurm..pe kena mengena plak vitamin b dengan tekanan perasaan kan?macam nonsense je kt stress depa dok suh amik b complex..aishhh..geram betol..

Haha..sebenarnya betol..saya dulu camtu la..saya RASA tak logik org suh makan vitamin mcm2 ni..alahai..sket2 vitamin.sket2 vitamin.

Nyata, jika tak kenal,MAKA TAK CINTA! So macamana nak CINTA?

JAWAPAN NYA ADALAH BACA!

yes..kena rajin membaca.rajin cari ilmu.bukan main hantam je jatuh kan sebarang hukuman. Orang suh kaji tak nak. Pastu dok blame macam-macam kan?hihi.Self reminder ni.

Okay..Hana ada baca kat satu blog tentang makanan anti-stress..antaranya adalah asparagus. So Hana just share sket petikan blog tersebut untuk rujukan semua.


Makanan anti stress
 

Ðalam menangani stress, kita sebenarnya boleh melakukannya dengan cara semulajadi iaitu melalui pengambilan sumber makanan yang tepat. Antaranya :

Asparagus

Asparagus kaya dengan asid folik yang mampu menstabilkan mood. Begitu juga vitamin B. Kedua-dua asid folik dan vitamin B berguna bagi menghasilkan serotonin dalam otak kita. Serotonin ialah neurotransmitter dalam otak yang membantu menwujudkan rasa tenang dan gembira.

Apabila dilanda tekanan, tubuh akan diganggu oleh paras hormon kortisol yang tinggi. Hormon ini menyebabkan serotonin pada otak merosot. Kehadiran asid folik dan vitamin B menjadikan paras serotonin menjadi stabil semula. Jumlah yang sesuai dimakan ialah tujuh batang asparagus bersaiz setengah inci dan dimasak sebagai sayur goreng atau sup.

credit to: http://laman-seri.blogspot.com/2012/05/letih-dan-bosan-berpanjangan-tanda-tak.html

Nampak kan kenapa pentingnya ambil Vit B complex. memang Vit B boleh diambil melalui pemakanan harian, tapi tak salah kita ambil supplements sekali sebab kita pun tak tahu jumlah tu mencukupi atau tidak.kan.. 

Jom berkenalan dengan b-complex shaklee ni

B COMPLEX SHAKLEE Terdiri dari kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1),riboflavin (B-2), niacin(B-3), pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin.
Apa kebaikan vitamin B complex sebenarnya?
Banyak keperluan vitamin B COMPLEX ini, antaranya ialah untuk mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, menukarkan makanan kepada tenaga- menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular yang lebih baik.
Apa kelebihan vitamin B complex Shaklee?
Selain lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , vitamin B COMPLEX Shaklee dilengkapi dengan sistem penyerapan boaktif berpaten. Lebih tepat lagi asid folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah. Namun begitu Shaklee telah menghasilkan suatu selaput asid folik yang unik ntuk menjadikan zat tersebut lebih mudah diperolehi dan digunakan dalam badan.Teknologi berpaten ini adalah ekslusif bagi Shaklee. 


HANA
0165661241
shaklee id 955632
founder group AURA SHAKLEE

No comments:

Post a Comment